Go Back   FlashFXP Forums > > > >

International Help Get help in your native language (non-english).

Reply
 
Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old 12-20-2003, 12:00 AM   #1
lotek
Junior Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2
Default Knepigt beteende

Innan när jag körde en äldre ioFTPD så funkade det utmärkt. Sen när det här med Hosts.Deny kom så började dom bete sig skumt för mig.

Jag har läst dokumentationen och tror inte jag gjort nåt fel vid installationen eller setupen men numera när jag telnettar till servern så tar den inte emot några kommandon. Man kan logga in men det är som att anslutningen avbryts direkt.
Om jag däremot loggar in med master account via FTP så fungerar det att skicka kommandon.

Min Hosts.Deny består av en enda rad:

POLICY ACCEPT 1024

VFS filerna är korrekt inställda.

i ioFTPD.ini så har jag kommenterat bort all som har med certificates att göra.

FTPn i övrigt fungerar. Bortsett från att användarna klagar på att dom måste återansluta för varje fil dom laddar hem.

Jag har ingen brandvägg aktiv och serverdatorn är i DMZ

Jag har letat i docs och knowledge database men hittar inget om det här. Så vet nån hur jag ska lösa det är jag väldigt tacksam.
lotek is offline   Reply With Quote
Old 12-20-2003, 04:39 PM   #2
Zer0Racer
Senior Member
ioFTPD Scripter
 
Join Date: Oct 2002
Posts: 703
Default

Har hört att det varit nåt problem när man försöker logga in via telnet med microsofts telnet.exe. Man loggas ut precis när har knappat in lösenordet och tryckt enter. Prova trycka Ctrl+Enter efter lösenordet istället för bara enter. Kommandona via telnet sen skriver du med punkt "." som prefix t.ex. .who
Zer0Racer is offline   Reply With Quote
Old 12-22-2003, 12:57 PM   #3
dasOp
Member
 
Join Date: Jan 2003
Posts: 91
Default

Tydligen är det så att telnet-standarden vanligtvis är följd ganska löst och de flesta tillåter en hel del fel... d1 var naturligtvis tvungen att följa den till punkt och pricka. Men ingen är väl förvånad över att MS Telnet inte gör det?

Putty.exe är gratis och funkar bra.
dasOp is offline   Reply With Quote
Old 12-26-2003, 01:51 PM   #4
lotek
Junior Member
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2
Default Skumt värre

Det underliga är att en äldre ioftpd fungerar utmärkt.
Telnet klienten jag kör med är SecureCRT.

Att MS Telnet var konstig var kanske ingen överraskning I mitt måste jag trycka ctrl + enter för att få den att acceptera lösenordet, trycker man bara ett enter så händer inte ett smack

Men i det här fallet så verkar det inte spela någon roll vilken telnet klient man kör med jag har provat MS Telnet, Putty, SecureCRT och ett gäng till som jag glömt namnen på. Tro mig vissa av dom vill ni inte veta av ändå så.. :P

Iaf så funkar det om man skriver en punkt framför kommandot så nu vet jag hur jag ska göra för att få det att funka. Frågan är då varför det funkar när man skriver en punkt framför och inte utan?
lotek is offline   Reply With Quote
Old 12-27-2003, 06:05 AM   #5
Zer0Racer
Senior Member
ioFTPD Scripter
 
Join Date: Oct 2002
Posts: 703
Default

darkone har ändrat så kommandona ska ha punkt som prefix.
Zer0Racer is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
att, det, ftp, har, jag

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is Off
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT -5. The time now is 03:39 AM.

Parts of this site powered by vBulletin Mods & Addons from DragonByte Technologies Ltd. (Details)