View Full Version : [SWEDISH] Kommandon i sitechannel funkar inte?
MalcolmX
04-22-2004, 10:38 AM
Har ioFTPD 5.8.5r, ioA, PHP_PSio, dszbot, newdir och ocscript installerade, ioFTPD och eggdrop som service. Allt lirar kanon utom några grejer. Kommandona !reqadd, !reqdel, !reqfilled och några till som körs i sitekanalen funkar inte alls. Verkar som om alla kommandon som enligt manualen kräver +o på eggdropen är fubared.
Jag kan inte hitta felet, läst manualen från både dzsbot och ioA men det går fan inte att fixa:(.....tilläggas kan att jag är +o, naturligtvis......några tips?
djrob
04-23-2004, 09:10 AM
Kommandona !reqadd, !reqdel, !reqfilled har jag aldrig sett funka på nån ioftpdsite. Finns det ens?
Enda jag sett funka är !requests för att få en lista på irc'n
rAWfOX
04-23-2004, 12:13 PM
finns på dZSbot
MalcolmX
04-23-2004, 04:23 PM
Originally posted by djrob
Kommandona !reqadd, !reqdel, !reqfilled har jag aldrig sett funka på nån ioftpdsite. Finns det ens?
Enda jag sett funka är !requests för att få en lista på irc'n
Precis! Exakt det som händer mig oxå, !requests funkar med dzsbot (det är alltså kommandon som finns i dzsbot, i irc-kanalen) men faan inte dom andra:(....måste ju ha nåt med rättigheterna på eggisen att göra eftersom dzsbot säger i "manualen" att alla dom kommandon som jag inte får att funka kräver +o på eggisen. Märkligt då att jag HAR +o på eggisen:(......och siteboten med...
vBulletin® v3.8.11 Alpha 3, Copyright ©2000-2024, vBulletin Solutions, Inc.